Виховна система класу – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання та будується відповідно до моделі випускника.
Мета виховного процесу – створення умов для творчої самореалізації особистості та засвоєння нею моральних правил співжиття у людському суспільстві
В основу системи виховної роботи класу покладено ідею – створити освітній простір, в якому б кожна дитина розвивалась, розкриваючи свій безмежний потенціал в усіх сферах життя.
Цілком очевидно, що талановиті діти з`являються там, де створюються відповідні умови для їх розвитку – творчий простір. Тому проблема формування яскравих творчих особистостей – це, насамперед, проблема виховання, навчання і розвитку дітей.
Найважливішим в організації роботи з дітьми є створення загального «поля креативності, успіху», яке сприяє розвитку творчих здібностей учнів, учителів та адміністрації.
Простір, середовище, поле – ці поняття, доповнюючи одне одного, у різних контекстах зустрічаються в роботах А. Макаренка, О. Асмолова, Г. Серікова та інших. Узагальнюючи, М. Боритко зазначає, що «це поле впливає на дітей… і треба створювати такий освітній простір, який може виступати в ролі ситуації задоволення потреби дитини в успіхові».
«Поле креативності» - це складна динамічна структура, складовими якої є:
- Навчальний процес;
- Додаткова освіта;
- Соціально – творча діяльність;
- Практика повсякденного життя.
Якщо уявити «орієнтацію на креативність» як цілісне інтегральне утворення, яке набувають школярі, то «поле креативності» можна розглядати як систему, цілі якої реалізуються через складові:
- ціннісно – цільову;
- змістовну;
- суб’єкт – суб’єктну;
- процесуально – комунікативну;
- діагностико – результативну;
- рефлексивно – управлінську.